پلی متیل متاکریلات ، PMMA CM205 ،Chi Mei Acryrex CM-205

  • آگهی ویژه
  • کدآگهی 1127729
  • بازدید 12
  • نام آپامای پرتیکان
  • دسته بندی مواد شيميايي
  • تلفن 02122851453 09103110438
  • بروزرسانی چهار شنبه 4 مهر 1403
  • وب سایت www.apamai.com
  • کانال تلگرام https://t.me/apamai
  • اینستاگرام https://instagram.com/apamai.pertycan
  • شهر تهران
  • آدرس تهران خيابان دکتر شريعتي -ابتدای خیابان پاسداران - دشتستان یکم
نام کالا :پلی متیل متاکریلات CM205
تولید کننده : Zhenjiang CHIMEI Chemical Co., Ltd
وارد کننده : شرکت آپامای پرتیکان

پلیمر پلی اتیلن متاکریلات ( PMMA) که به عنوان آکریلیک یا حتی شیشه آکریلیک نیز شناخته می شود یک ترموپلاستیک شفاف و سخت است که کاربردهایی به عنوان جایگزین شیشه دارد. پلی متیل متاکریلات PMMA مزایای زیادی نسبت به سایر پلیمرهای شفاف مانند پلی کربنات، پلی استایرن و ... دارد.
حضور گروه جانبی متیل (CH3) مانع فشردگی ساختار PMMA و چرخش راحت آن می‌شود. بنابراین پلی متیل متاکریلات یک ترموپلاستیک چقرمه، سخت، با دوام و سبک است. این پلیمر با نصف جرم شیشه و 10 برابر مقاومت به ضربه بیشتر نشبت به شیشه، نور مرئی را به خوبی از خود عبور می‌دهد و این خاصیت را تا سال‌ها با وجود در معرض اشعه فرابنفش و شرایط آب و هوایی مختلف قرار گرفتن، حفظ می‌کند، در نتیجه از آن به عنوان جایگزین شیشه استفاده می‌شود. این پلیمر دارای مقاومت بالایی نسبت به اشعه فرابنفش و شرایط جوی، مقاومت به خراش خوب، انتقال نور بالا تا 92% و توانایی رنگ‌پذیری نامحدود را دارد. PMMA تحت تأثیر بسیاری از محلول‌های آبی مواد شیمیایی آزمایشگاهی مانند ضدعفونی‌کننده‌ها، اسیدهای معدنی رقیق، قلیاها و هیدروکربن‌های آلیفاتیک قرار نمی‌گیرد. اما کتون‌ها، استرها و هیدروکربن‌های آروماتیک و یا کلرینه شده بر روی خواص آن اثر می‌گذارند.
معمولا برای بهبود یا افزودن خواص مطلوب به پلی متیل متاکریلات از کومونومرها، افزودنی‌ها یا فیلرها استفاده می‌شود. به طور مثال برای بهبود پایداری حرارتی از کومونومر متیل اکریلات می‌توان استفاده کرد. افزودن نرم‌کننده باعث اصلاح دمای انتقال شیشه‌ای و مقاومت به ضربه PMMA می‌شود. فیلرها برای کاهش هزینه و اطلاح بعضی از خواص پلیمر افزوده می‌شوند.
پلی متیل متاکریلات پلیمری با خواص مطلوب و مختلفی است. در زیر برخی از این خواص آورده شده است:
خواص نوری عالی
مقاومت در برابر عوامل جوی
شفافیت و براقیت سطح
غیر سمی
قابلیت بازیافت
فرایند پذیری آسان
سختی و مقاومت در برابر خراش
مقاومت عالی در برابر اشعه ماوراء بنفش
موارد کاربرد پلی متیل متاکریلات PMMA:
معماری و ساختمان سازی:
به علت خواص مقاومت به UV بالا و مقاومت ضربه معمولی، به طور کسترده ای در پروفیل های درب و پنجره، سایبان، پانل، طراحی نما و ... مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در ساخت آکواریوم و... پلی متیل متاکریلات PMMA کاربرد دارد.
روشنایی:
ورق های پلی متیل متاکریلات PMMA در طراحی لامپ های LED مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند به بیشینه رساندن پتانسیل تابش نور کمک کند. همچنین به دلیل شفافیت بالای آن، در ساخت لامپ استفاه می گردد.
خودرو و حمل و نقل:
در وسایل نقلیه، ورق های پلی متیل متاکریلات PMMA در پنجره های خودروها، شیلد های محافظ در برابر باد در موتور سیکلت ها، پنل های داخلی و خارجی، گلگیر ها و ... استفده میشود.
صنایع الکترونیک:
به دلیل وضوح نوری عالی، عبور نور بالا، مقاومت در برابر خرایش بالا، پلی متیل متاکریلات PMMA به طور گسترده ای در نمایشگرهای تلویزیون LCD یا LED، لپتاپ ها، نمایشگر تلفن های هوشمند و سایر تجیهزات الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد.
پلی متیل متاکریلات PMMA همچنین به دلیل مقاومت عالی در برابر اشعه UV و عبور نور بالا، در پنل های خورشیدی به عنوان مواد پوششی مورد استفاده قرار می گیرد.
پزشکی و بهداشتی:
پلی متیل متاکریلات PMMA پلیمری با خاصیت تمیز شوندگی بالایی می باشد، به همین دلیل در دستگاه های تست دارو، کابینت های ذخیزه سازی و آزمایشگاه های تحقیقاتی استفاده می شود. همچنین زیست سازگاری بالای PMMA باعث می شود به عنوان پرکننده های حفره دندان و سیمان استخوان استفاده می شود.

آگهی های مرتبط : مواد شيميايي
4 ساعت پیش

فروش pmma (پلی متیل متااکریلات)

شرکت آلفا پلیمر کیمیا اقدام به واردات و فروش ماده پلی متیل متااکریلات (PMMA) در انواع گریدهای CM205 برند CHEMI تایوان ، IH830 برند الجی کره نمود...

شرکت آلفاپلیمرکیمیا , تهران
مشاهده آگهی
یک سال پیش

واردات وتامین پلی متیل متاکریلات (PMMA)

درجه سانتی‌گراد است. این ماده غیرمحلول در آب است اما در بیشتر محلول های ارگانیک قابلیت حل شوندگی دارد. PMMAها ترموپلاستیک شفاف پر کاربرد در صنعت...

الساپا , تهران
مشاهده آگهی
یک ماه پیش

فروش PMMA

پلیمر پلی اتیلن متاکریلات یا PMMA که به عنوان آکریلیک یا حتی شیشه آکریلیک نیز شناخته می شود یک ترموپلاستیک شفاف و سخت است که کاربردهایی به عنوان جایگ...

کانگورو , تهران
مشاهده آگهی
3 سال پیش

خرید و فروش انواع مواد اولیه پلاستیک

بدین وسیله به استحضار میرساند بازرگانی رایان پلیمر تولید و توزیع کننده پلاستیک های مهندسی اعم از :. پلی آمید 6 ساده KN 136. پلی آمید 6 ساده ...

بهروزی , تهران
مشاهده آگهی
2 سال پیش

فروش انواع مواد اولیه پلاستیک پلی آمید ، خرید انواع مواد اولیه پلاستیک پلی آمید

رایان پلیمر. پلی آمید 6 ساده مشکی چین PA 6 B. پلی آمید 6 ساده بی رنگ چین PA 6 N . پلی آمید 6.6 ساده مشکی چین PA 6 B. پلی آمید 6.6 ساد...

رایان پلیمر , تهران
مشاهده آگهی
6 سال پیش

بازرگانی پارسا پلاست - تهران

شركت بازرگانی پارسا پلاست فعال در زمينه فروش مواد اوليه پلاستيك و توزيع انواع گريدها از قبيل:<br>. پلي اتيلن سبك و سنگين(تزريقي) : M500026 ، 5251...

پارسا پلاست , تهران
مشاهده آگهی